מה כדאי שיהיה תמיד בבית?

תזונת ילדינו ללא קשר אם אנחנו טבעונים או לא מעסיקה אותנו מאוד כהורים, תזונה בריאה ומאוזנת איננה קשורה לטבעונות. זו הסיבה שהמעבר לטבעונות היה עבורנו קל בכל הנוגע למתכונים בריאים ותזונה בריאה לילדים.

בלי לשים לב פיתחנו לנו נוהל מה המלאי חובה בבית אם זה במקרר במזווה בארון או בצלחת פירות שעל השולחן.

תמיד במזווה

שיבולת שועל  לדייסה (שיבולת שועל שעוברת בבלנדר לדקה הופכת לקמח שבולת שועל מאוד שימושי בתור תחליף מעט מזין יותר לקמח לבן)

קמח סמולינה (ידוע גם בשם העממי סולת) – נהדר להוספה למתכוני בצק בגלל תכונת הגמישות שהוא מעניק לבצק,

קמח מלא, קמח כוסמין, קמח לבן והדבר האמיתי קמח חומוס! הפתרון לילדה שחתמה ויתור עם עולם הקטניות (אפשר בבטחון מלא להמיר כל מתכון עם קמח חיטה בשליש קמח חומוס ללא השפעות מיוחדות על הטעם, צריך לשים לב שקמח חומוס דורש קצת פחות מים ואיננו מכיל גלוטן ולכן מתגבש מעט פחות)

קורנפלקס, ודגני בוקר טבעוניים (ציריוס בטעם דבש ממילא מכיל מעט מאוד דבש והרבה סוכר, אז הילדים מוסיפים לציריוס הרגיל אגבה)

שימורים של גרגירי חומוס, שעועית אדומה ושחורה, תירס (בניגוד לדיעה העממית הרווחת בשימורים אין חומרים משמרים וזו דרך נהדרת להכין ארוחה טעימה בספונטניות) – חומוס מקופסא בדרך כלל ישמש רק לתבשילים ולעולם לא יחלל מנת חומוס אסלית אמיתית 🙂

המון פסטות (לא צריך דווקא קמח מלא)

חלבה משומשום מלא (זה הדבר האמיתי! בעיקר כשלא מכירים את זו מהשומשום המעובד, נסו למצא ללא שמן דקלים)

טחינה גולמית (הגמל או היונה , וגם מלאה)

חטיפים טבעוניים (באמריקה יש אלפים, פתרון טוב לימים מחוץ לבית)

זרעי פשתן שלמים (ליד הבלנדר)

זרעי ציה

אגוזים וזרעים: אגוזי מלך, פקאן, שקדים פרוסים (מתאים לילדים מתחת לגיל 5), צנוברים (אהוב גם בתור חטיף), זרעי דלעת, לפעמים גם קאשיו ולוז (משקדים אפשר להכין בקלות רבה חלב שקדים טעים ובריא)

פירות יבשים אורגניים בלבד: צימוקים, תמרים ( גם כממתיק לשייקים), תאנים ועוד

דגנים: אורז מלא עגול, אורז בסמטי, קינואה, קוסקוס, פתיתים, פסטות, בורגול

קטניות: עדשים מכל הסוגים, שעועית וחומוס, אפונה יבשה

תמיד במקרר

רוטב פסטו ביתי

רוטב טריאקי טבעוני קנוי

טחינה (גולמית או מוכנה)

טופו

חלב סויה, קוקוס, אורז, שקדים (כל אחד אוהב משהו אחר, וגם מה שמתאים לקורנפלקס לא מתאים לקפה…)

ממרחי אגוזים ושקדים – אם קונים אז תקפידו שהם מורכבים רק מאגוזים וללא שמנים תעשייתיים מיותרים

עלים ירוקים – קייל, צארד, קולארד פטרוזיליה וכוסברה או לפחות נציגות מכובדת של החבורה הזו

דגנים מבושלים מוכנים (לפעמים פסטה, לפעמים אורז, קינואה וכו) – הרעיון הוא שתמיד אפשר לשלוף ולאלתר מנה מהירה

תמיד במקפיא

ירקות קפואים: שעועית, אפונה, תירס, לקטים מכל מיני סוגים (אפשר לאלתר איתם מנות מוקפצות מהר, או מרקים)

פירות חתוכים קפואים לשייקים (טיפ: כל בננה שמישהו התחיל ולא רוצה לסיים מייד מוקפאת בשקית הפירות הקפואים ומבקרת בשייק הבא)

פיתות ותחתיות לפיצה ביתית,

גרגירי חומוס מבושלים שהוקפאו

תמיד על השולחן

פירות טריים שטופים ומוכנים לאכילה, אבוקדו (שמחכה לתורו להבשיל)

צלחת אגוזים ופירות יבשים זמינה (צריך להזהר לא לנשנש מזה בעצמנו כל היום ולהזכיר לעצמנו שרק ילדים צריכים מזון מרוכז בלי הגבלה)

מכרסמים ביחד סלרי

סירופ אגבה

מלח מופחת נתרן ומועשר ביוד

מלחיה עם שקדים מרוסקים לאבקה (משהו שראיתי בבודהה בורגר, משמש אלטרנטיבה בריאה למלח להוספה על מאכלים שלילדים כיף להוסיף)

מודעות פרסומת

מחשבה אחת על “מה כדאי שיהיה תמיד בבית?

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s